8 0 0 04.06.2025
Tým Buggyra ZM Racing má za sebou náročnou premiéru na dálkové rallye v Číně. Taklimakan Rallye, považovaná za asijský ekvivalent Dakaru, nabídla extrémní terény, logistické komplikace i těžké momenty na trati.
A právě ty na vlastní kůži prožila i dvacetiletá Aliyyah Kolocová, která si za volantem speciálu Red-Lined REVO T1+ připsala 55. místo ze 105 klasifikovaných posádek.
Přestože v absolutním pořadí v kategorii T1+ skončila až ve třetí desítce, její výkon měl pro tým zásadní hodnotu. "Nešlo nám o výsledek, ale o test v extrémních podmínkách. A ten se stoprocentně povedl," zhodnotil šéf týmu Martin Koloc.
Podle něj bylo prostředí čínské rallye výrazně náročnější než třeba v Saúdské Arábii: "Písek byl měkčí, duny se těžko četly a konkurence obrovská - šanci na etapové vítězství mělo klidně 40 týmů."
Kolocová si připsala nejlepší výsledek v páté etapě, kde dojela na 11. místě. Pak ale přišly technické potíže, které ji připravily o lepší celkové umístění.
"Byla to krásná a náročná soutěž. Spousta věcí ale ještě potřebuje zlepšit - jak z pohledu auta, tak z mého. Ale rozhodně to byla cenná zkušenost," přiznala Aliyyah.
Její navigátor Sébastien Delaunay a celý tým museli během soutěže zvládnout i komplikovanou logistiku: "Chyběly nám některé díly, skladové zásoby jsme měli v kontejneru, který se nepodařilo včas doplnit. Ale zvládli jsme to," řekl Koloc.
Přesto Buggyra odjíždí z Číny spokojená. Taklimakan Rallye potvrdila, že i mimo tradiční místa jako Dakar nebo Abu Dhabi Desert Challenge existují rallye, které umí potrápit i ostřílené jezdce.
A především nabídnout obrovský objem dat a zkušeností. "Pro Aliyyah a Seba to byl druhý Dakar v jedné sezoně. Oba se s výzvou poprali výborně," dodal Koloc.
Kolocová sama si odváží nejen šrámy, ale i odhodlání se vrátit: "Atmosféra byla úžasná. Lidé nás podporovali, užili jsme si to. Asi se budu muset naučit čínsky, protože se sem rozhodně chci vrátit."