4 0 0 15.06.2025
Už od startu bylo jasné, že Ferrari i letos patří k favoritům. A i když tentokrát nešlo o hlavní tovární posádku, vůz s číslem 83 diktoval tempo v klíčových fázích. A byl to Kubica, kdo držel žlutý prototyp elitní třídy Hypercar ve hře o vítězství.
Polský závodník, který se po vážné nehodě v rallye v roce 2011 musel rozloučit s boji na špičce formule 1, si tímto triumfem splnil dlouholetý sen.
"Mám slzy v očích. Vyhrát Le Mans pro mě znamená možná víc než cokoli jiného. A navíc ve voze Ferrari. To je sen," řekl dojatý Kubica po průjezdu cílem.
Rodák z Krakova se stal prvním polským absolutním vítězem v Le Mans. Podobně tak I-fej Jie vystoupil na okruhu Circuit de la Sarthe na nejvyšší stupínek jako první Číňan.
Tým AF Corse si připsal vítězství s náskokem 14,221 sekundy před továrním Porsche, což je na poměry 24hodinového závodu neobvykle těsné.
Třetí i čtvrté místo brala další Ferrari - rudé 499P, tentokrát v rukou továrních posádek. Toyota, která v minulosti dominovala, se letos musela spokojit s pátým místem.
V kategorii slabších prototypů LMP2 slavili také Poláci. Podruhé v historii vyhrál tým Inter Europol Competition s kombinovanou polsko-britsko-francouzskou posádkou.
V kategorii sportovních aut LMGT3 si pro vítězství dojel tým Manthey s Porsche. Rakouský pilot Richard Lietz si tak připsal už šestý triumf ve třídě slavného vytrvalostního závodu.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans: 1. Kubica, Jie I-fej, Hanson (Pol., Čína, Brit./Ferrari 499P) 387 kol, 2. Estre, Vanthoor, Campbell (Fr., Belg., Austr./Porsche 963) -14,084, 3. Pier Guidi, Calado, Giovinazzi (It., Brit., It./Ferrari 499P) -28,487.