5 0 0 21.05.2025
Ještě v sobotu ráno vypadalo všechno ideálně. Bronislav Formánek i Štefan Rosina ovládli své kvalifikace a tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra měl našlápnuto k dalšímu výbornému víkendu v GT2 European Series.
Jenže pak v nizozemském Zandvoortu přišlo rozhodnutí, které zamíchalo kartami - uprostřed rozjetého programu došlo ke změně dovážení (BoP) Lamborghini, která zvýhodnila konkurenci.
Zatímco mechanici připravovali vozy na závod, ředitelství soutěže oznámilo snížení hmotnosti pro značky Maserati a KTM o třicet kilogramů. V praxi to znamenalo znevýhodnění pro Lamborghini, se kterým závodí právě československá dvojice.
"Takhle těsně před závodem to opravdu není běžné. A z našeho pohledu to rozhodně nebylo fér," řekl manažer týmu Jiří Mičánek jr.
Přesto se v sobotní jízdě podařilo Rosinovi a Formánkovi zvítězit v kategorii Pro-AM. I když musel slovenský pilot do posledních metrů odrážet tlak rychlého Maserati z kategorie AM.
Podle Mičánka bylo hned v prvním fázi závodu vidět, že změna BoP ovlivnila tempo Lamborghini. Rosina pak předvedl stíhací jízdu, během níž zlikvidoval desetivteřinovou ztrátu.
V nedělním závodě se role otočily - Rosina odstartoval a držel se v čele a do boxů přivezl auto s těsným náskokem. Formánek pak po většinu svého úseku odrážel útoky Roberta Pampaniniho v Masarati, který těžil z výhody nižší váhy.
Rozhodující moment přišel jen pár minut před cílem, kdy Formánka zbrzdil pomalejší vůz. Pampanini toho využil a dostal se před něj.
"Byla to situace, která se nedala ovlivnit. Bohužel jsme na to doplatili. Pokud budou pravidla nahrávat Maserati, budeme muset víc riskovat," konstatoval Formánek.
Ještě tvrdší slova zvolil Rosina: "S výkonem týmu i Broňka jsem spokojený. Ale pokud se BoP bude měnit takhle během víkendu, přehodnotíme naši další účast."
Ani druhé místo však nezabránilo tomu, aby si Mičánek Motorsport odvezl z víkendu v Zandvoortu nejvíc bodů ze všech týmů. V součtu za kvalifikace i závody získal 45 bodů a nadále vede celkové pořadí s náskokem.
"Že jsme neudělali double, nás trochu mrzí, ale dává nám to lepší pozici pro Spa," poznamenal Mičánek s odkazem na pravidlo, které vítěze zatěžuje v dalším závodě delší zastávkou v depu.
"Naší prioritou je zůstat konzistentní. Nejde o to bezhlavě riskovat, ale dojet a udržet se na špici," dodal.