4 0 0 15.04.2025
Prestižní titul World's Best Airport 2025 získalo singapurské letiště už po třinácté. Lídrem světových žebříčků je dlouhodobě, a to nejen díky kvalitě letištní infrastruktury. Pochvalují si ho i pasažéři, kterým tady nabízí nadstandardní úroveň služeb. Zkrátit čekání si mohou v desetipatrovém nákupním centru Jewel, galeriích, lázních, botanické zahradě, motýlím pavilonu, kině, zábavním parku s dinosauří tematikou nebo u největšího vnitřního vodopádu na světě. Changi si vysloužilo také ocenění za nejlepší letištní restauraci a toalety.
"Těší nás, že jsme obdrželi toto uznání, které nás zároveň povzbuzuje, abychom i nadále usilovali o poskytování těch nejlepších cestovních zážitků," řekl generální ředitel letiště Changi Pan Yam Kum Weng. V příštím desetiletí by se měl otevřít pátý terminál, který odbaví až 50 milionů cestujících ročně. Vyroste na zelené louce o rozloze 1080 hektarů.
Druhé skončilo mezinárodní letiště Hamad v Dauhá, které tvoří klíčový uzel pro Qatar Airways a představuje strategický bod na ose Evropa-Asie-Afrika. K jeho hlavním přednostem patří bezproblémové transity i důraz na zákaznický zážitek, ne náhodou platí za jedno z nejluxusnějších letišť na světě. Láká třeba na tropickou zahradu Orchard s vodní fontánou a na nejlepší letištní nákupy. Trojici šampionů pak uzavírá tokijské letiště Haneda, které zaujalo především svou čistotu, kulturně citlivým přístupem k cestujícím i svým napojením na městskou železniční síť.
V nejlepší desítce najdeme i zástupce z Evropy. Pařížskému Charles de Gaulle patří sedmá příčka, za ním pak následuje římské Fiumicino, německý Mnichov a švýcarský Curych. První desítka pak těsně unikla jedenácté Dubaji. Propad naopak zažila americká letiště, ze kterých se nejlépe, až na 27. místě, umístilo houstonské William P. Hobby. Newyorské JFK skončilo dokonce až 89.
Cenám World Airport Awards, které už od roku 1999 uděluj Skytrax, se s ohledem na jejich prestiž přezdívá Oscary letectví. Agentura hodnotí víc než 575 letišť a posuzuje vybavení, pohodlí v terminálech, odbavování, nabízené služby, hygienické standardy, gastronomické zážitky i zábavu. Zohledňuje přitom také názory cestujících.