0 0 0 13.06.2025
Praha 13. června 2025 (PROTEXT) - Program Volba spotřebitelů slaví 25 let a vstupuje do nového ročníku v novém kabátě. Inovované logo se zvednutým palcem zůstává ikonou důvěry a kvality, ale v modernějším, přehlednějším provedení, které lépe ladí s dynamikou dnešního trhu. V jubilejním ročníku 2025 soutěžilo o přízeň spotřebitelů 256 produktů od 201 firmy v 66 kategoriích. Výsledky byly slavnostně vyhlášeny organizátorem programu, spol. ATOZ Marketing Services, 12. června na galavečeru v Empire Hall pražského Slovanského domu. Tradičním partnerem programu byla opět společnost NielsenIQ, která zajistila průzkum mezi čtyřmi tisíci českými spotřebiteli.
„Volba spotřebitelů figuruje na trhu již dlouhých 25 let. Její obliba každým rokem stoupá. Každým rokem máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější. Proto jsme i my v letošním roce přistoupili k inovaci loga,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Nové logo pro nás připravila agentura Growyo. Zadáním byl moderní vzhled, čistota grafiky a jasnost. Je přátelštější, čistší, ale stále vaše volba. Snažili jsme v něm zachovat DNA Volby spotřebitelů, jen v přitažlivější podobě. Například design ruky je přepracovaný tak, aby působil méně schematicky, a naopak více lidsky, což zlepšuje emocionální vnímání loga. Ruka je zároveň novým komunikačním konceptem – maskotem. Animovaná ruka s palcem nahoru nyní doprovází rodinu i v prodejně a slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ odkazuje na hlavní poselství projektu, a to pomoci zákazníkům rychle najít ověřené produktové novinky,“ dodává Lukáš Matějka.
Velký zájem byl letos v oblasti proteinových výrobků, a to hlavně v kategorii „proteinové tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové, minerální, dětské, ovocné nebo energetické. Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík. Tedy šunka tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Nebo třeba toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Také známý nanuk Mrož nyní nově ve verzi lahodného dezertu s 63 % tvarohu. S inovacemi přišla i řada českých firem, jako například Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, řadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, a navíc s příjemnou vůní ranní rosy. Nebo Spontex, který přišel s inovací staršího výrobku v podobě hadříku z mikrovlákna. Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků. Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejenom pro 0 % alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, které způsobí, že po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.
Hlavním symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat. Tedy rychlý a jistý výběr bez nekonečného hledání a pochybností. Protože kdo by dnes chtěl bloudit mezi regály bez jasného signálu, že produkt je ověřený a stojí za to? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.
Program Volba spotřebitelů každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Do jejich řad letos přibyl přední nákupní rádce AkčníCeny.cz, také Regionální vydavatelství s titulem Noviny kraje a po drobné odmlce i portál Babinet.cz. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Odkazy:
http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com/global/en/
https://www.zboziaprodej.cz/
Partneři programu Volba spotřebitelů:
• výzkumná agentura a odborný partner: NielsenIQ
• B2C mediální partneři:
tisk: časopis Gurmet, vydavatelství A11: Mladý svět, Náš region, Regionální vydavatelství: Noviny kraje
nákupní rádce: AkčníCeny.cz
rádia: Evropa 2, Frekvence 1,Youradio Talk
internetové portály: Babinet.cz, Jen ženy
outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media, MojeObrazovka.cz, Maxvision, adservis, TEPfactor
• B2B mediální partneři: Zboží a prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, MNFORCE, kongres Samoška, kongres Čerpačka, obalový kongres Obalko
• speciální partneři: Email kampaně, Wau! Studio
• NNO partner: Pomozte dětem, NROS
• Partneři akce: Growyo, Testuj.to, EKO-KOM, Webout
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ 2025
Název kategorie | Název produktu | Název firmy |
ALKOHOL | BEEFEATER GRAPEFRUIT | PERNOD RICARD CZECH REPUBLIC |
ALKOHOL MÍCHANÉ DRINKY | MÍCHANÉ DRINKY JAKO OD BARMANA | STOCK PLZEŇ BOŽKOV |
ALTERNATIVNÍ STRAVA | ZOTT HUNGRY? DRINK THIS! | ZOTT |
AUTOKOSMETIKA | SHERON SHINY RIDE | DF PARTNER |
AVIVÁŽE | COCCOLINO PARFÉM NA PRANÍ | UNILEVER ČR |
BEZLEPKOVÉ POTRAVINY | MATCHA MUFFINY BEZ LEPKU | LABETA |
CEREÁLNÍ TYČINKY | K-CLASSIC MÜSLI TYČINKY | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY | DENKMIT OŠETŘUJÍCÍ SPREJ NA NÁBYTEK | DM DROGERIE MARKT |
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | KITKAT TABULKY | NESTLÉ ČESKO |
DÁMSKÁ HYGIENA | PRODUKTOVÁ ŘADA BELLA FOR TEENS | TZMO CZECH REPUBLIC |
DĚTSKÉ NÁPOJE | #YESS | MATTONI 1873 |
DĚTSKÉ PŘÍKRMY | BABYDREAM BIO PŘÍKRMY | ROSSMANN |
DOPLŇKY STRAVY | HEPACTUM FORTE | NATURAMED PHARMACEUTICALS |
EKOLOGICKÉ AVIVÁŽE | FEELECO AVIVÁŽ RELAX | FOSFA |
EKOLOGICKÉ ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SIDOLUX ECO | LAKMA |
EKOLOGICKÉ PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | FEELECO PROSTŘEDEK NA NÁDOBÍ | FOSFA |
EKOLOGICKÉ PROSTŘEDKY NA PRANÍ | FEELECO PRACÍ GEL FRESH | FOSFA |
ENERGETICKÉ NÁPOJE | ENERGETICKÉ NÁPOJE BOHEMSCA | SNOWBALL |
HOUBIČKY A HADŘÍKY | HADŘÍK Z MIKROVLÁKNA SPONTEX WINDOW RECYCLED | MAPA SPONTEX CE |
INSTANTNÍ JÍDLA | ŘADA VÝROBKŮ – CHUTĚ SVĚTA | ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO |
JOGURTOVÉ NÁPOJE | ACTIMEL TRIPLE ACTION | DANONE |
KRMIVA PRO KOČKY | GOURMET REVELATIONS JEMNÉ KOUSKY S LOSOSEM V ŽELÉ | NESTLÉ ČESKO |
KRMIVA PRO PSY | BRIT CARE MINI RAW DELIGHTS | VAFO PRAHA |
KUCHYŇSKÉ POTŘEBY | SIGURO SADA DÓZ NA POTRAVINY VIEWSTASH | ALZA.CZ |
MINERÁLNÍ OCHUCENÉ VODY | MATTONI ESENCE MANGO | MATTONI 1873 |
MLÉČNÉ DEZERTY | MROŽ TVAROHOVÝ DEZERT JAHODOVÝ | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC |
MOPY | MOP SPONTEX FULL ACTION CORNER SYSTEM | MAPA SPONTEX CE |
MOUKY | MOUKA NA PIŠKOTOVÉ TĚSTO BABIČČINA VOLBA | GOODMILLS ČESKO |
MRAŽENÉ PIZZY | TESCO FINEST MRAŽENÁ PIZZA | TESCO STORES ČR |
MRAŽENÉ RYBÍ PRODUKTY | RYBÍ PRSTY FROSTA | FROSTA ČR |
OČNÍ PÉČE | BALEA BEAUTY EXPERT OČNÍ BOOSTER | DM DROGERIE MARKT |
OŘECHY A SUCHÉ PLODY | NICE BITES OŘECHY V ČOKOLÁDĚ | BILLA |
OVOCNÉ NÁPOJE | OVOCNÉ NÁPOJE RIO ALOE VERA A RIO NATA DE COCO | MCCARTER |
OVOCNÉ SNACKY | ŠNEK BOB OVOCNÉ ROLKY RODINNÉ BALENÍ | ATI DELICATES |
PAMLSKY PRO PSY | BRIT PREMIUM BY NATURE HAPPY SNACKS | VAFO PRAHA |
PAŠTIKY | KRAJANKA PAŠTIKY A POMAZÁNKY | ALIMPEX FOOD |
PEČIVO | CHLEBY DOPEČ SI MĚ! | PENAM |
PIVNÍ NÁPOJE | NEALKOHOLICKÉ BEER MIXY COOL+ | PIVOVARY STAROPRAMEN |
PIVO | GUINNESS 0.0 | PIVOVARY STAROPRAMEN |
PRACÍ PROSTŘEDKY | WOOLITE KERATIN THERAPY NA BAREVNÉ PRÁDLO FRUITY | RECKITT BENCKISER |
PRACHOVKY | LEIFHEIT PRACHOVKA SUPERDUSTER | LEIFHEIT CZ |
PROTEINOVÉ TYČINKY | DENUTS PROTEIN | NUTREND D.S. |
PŘÍRODNÍ PLEŤOVÁ KOSMETIKA | KAUFLAND BEVOLA NATURALS PŘÍRODNÍ PLEŤOVÁ KOSMETIKA | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
RYBÍ SPECIALITY | TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER | GASTON |
RÝŽE A LUŠTĚNINY | ORGANIS JASMÍNOVÁ RÝŽE BÍLÁ | ALLNATURE |
SALÁTY A ZDRAVÉ SVAČINY | BILLA READY SALÁTY A ZDRAVÉ SVAČINY | BILLA |
SLADKÉ PEČIVO | DINOO | PENAM |
SPRCHOVÁ KOSMETIKA | ISANA SPRCHOVÉ GELY | ROSSMANN |
SUCHARY A PUFOVANÉ VÝROBKY | BIO ŘEMESLNÉ SUCHARY | PEK GROUP |
SUŠÁKY NA PRÁDLO | VILEDA INFINITY FLEX SUŠÁK NA PRÁDLO ČERNÝ 30M | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
SUŠENKY | KRÁLOVSKÁ CHUŤ SUŠENKY VE TVARU ZVÍŘÁTEK | PERNÍK |
ŠUNKY | ŠUNKA NA ROHLÍK | LIDL ČESKÁ REPUBLIKA |
TABLETY DO MYČKY | DOMOL TABLETY DO MYČKY EXTRA POWER ALL IN ONE | ROSSMANN |
TĚSTOVINY | K-JARMARK TĚSTOVINY VAJEČNÉ | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
TOALETNÍ PAPÍRY | TOALETNÍ PAPÍR HARMONY 4=8 COMPACT ROLL | SHP HARMANEC |
ÚKLIDOVÉ POMŮCKY | VILEDA SAFE HANDS | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
VEGETARIÁNSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET VEGETARIÁNSKÝ ŠPENÁTOVO-SÝROVÝ ŘÍZEK | NESTLÉ ČESKO |
VITAMÍNY A MINERÁLY | MAXI VITA VAŠE ZDRAVÍ – ŠUMIVÉ VITAMÍNY S VLÁKNINOU | VITAR |
VLASOVÁ KOSMETIKA | DIXI KOPŘIVA – KOFEIN ŠAMPON | HERBA DRUG |
VLHČENÉ TOALETNÍ PAPÍRY A UBROUSKY | ZEWA VLHČENÝ TOALETNÍ PAPÍR | ESSITY CZECH REPUBLIC |
VODY FUNKČNÍ A VITAMÍNOVÉ | HANÁCKÁ KYSELKA KOLAGEN A HANÁCKÁ KYSELKA PAMĚŤ | MATTONI 1873 |
WC HYGIENA | DOMESTOS POWER FOAM | UNILEVER ČR |
ZMRZLINY | NANUKY A ZMRZLINY PINKO | PINKO |
ZUBNÍ PASTY | LYSS OCHUCENÁ ZUBNÍ PASTA | LYSS |
ŽEHLICÍ PRKNA | VILEDA DIAMOND S ŽEHLICÍ PRKNO | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
ŽVÝKAČKY | CHUPA CHUPS MAGIC CUBES | PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
Médium | Oceněný produkt | Společnost |
A11 | #YESS | MATTONI 1873 |
AkčníCeny.cz | NEALKOHOLICKÉ BEER MIXY COOL+ | PIVOVARY STAROPRAMEN |
TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER | GASTON | |
MATTONI ESENCE MANGO | MATTONI 1873 | |
Babinet.cz | TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER | GASTON |
City Digital Media | CHUPA CHUPS MAGIC CUBES | PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
Čestné uznání odborné poroty | GUINNESS 0.0 | PIVOVARY STAROPRAMEN |
Evropa 2 | GOURMET REVELATIONS JEMNÉ KOUSKY S LOSOSEM V ŽELÉ | NESTLÉ ČESKO |
NANUKY A ZMRZLINY PINKO | PINKO | |
NEALKOHOLICKÉ BEER MIXY COOL+ | PIVOVARY STAROPRAMEN | |
Frekvence 1 | FEELECO PROSTŘEDEK NA NÁDOBÍ | FOSFA |
#YESS | MATTONI 1873 | |
MROŽ TVAROHOVÝ DEZERT JAHODOVÝ | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC | |
Gurmet časopis | SIDOLUX ECO | LAKMA |
Maxvision | ENERGETICKÉ NÁPOJE BOHEMSCA | SNOWBALL |
MojeObrazovka | LYSS OCHUCENÁ ZUBNÍ PASTA | LYSS |
Regionální vydavatelství: Noviny kraje | DINOO | PENAM |
Kontakt:
Mgr. Kateřina Goroškov
Marketing a PR specialista
Jednatelka společnosti MUNIGA, s.r.o.
e-mail: katreh@post.cz
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.