0 0 0 16.03.2025
Plány na záchranu objektu počítaly například s pootočením celé budovy a následným vznikem výstavních prostor, které by byly součástí Národního muzea, uvažovalo se také nad archivem. Nakonec na nic z toho nedošlo a i když byla budova od 70. let památkově chráněná, byla na přímý tlak vládnoucí komunistické strany nakonec odstraněná úplně. Její zbourání nicméně vyvolalo velké kontroverze, protože se tak stalo i přes silný nesouhlas části společnosti.
Nádraží na Těšnově, známé také jako Denisovo nádraží, bylo koncovou železniční stanicí Rakouské severozápadní dráhy, která se vyznačovala svou novorenesanční architekturou. Budovu nádraží na rozhraní Nového města a Karlína navrhnul architekt Karel Schlimp, profesor na vídeňské technice. Už tehdy ji lidé označovali za jednu z nejkrásnějších nádražních staveb ve střední Evropě.
Po druhé světové válce však začal význam nádraží klesat. V roce 1972 došlo k zastavení osobního provozu a budova začala chátrat. Navzdory protestům veřejnosti i odborníků došlo 16. března 1985 k odstřelu budovy, aby se uvolnilo místo pro výstavbu severojižní magistrály.