1 0 0 01.04.2025
Naproti karlínskému baroknímu objektu Invalidovna se blyští okna nového komplexu Fragment, ve kterém sídlí i The Trim, unikátní kadeřnictví Daniela a Barbory Paškových. Lesk a třpyt nezmizí ani po vstupu do interiéru, který na první pohled ohromí svými kovovými prvky.
"Wow efekt" místa násobí monolitická recepce i zákazníci s novým střihem či barevným odstínem vlasů, kteří prošli pod rukama místního týmu kadeřníků. Paškovi ideální prostor, který by odpovídal všem požadavkům i náročné klientele, hledali dva roky. Cesta k vysněnému kadeřnictví tak byla překvapivě náročná.
Manželé společně s odborníky museli přijít s funkčními dispozicemi a zároveň trochu zkrotit vlastní představivost. Zákazníkům toužili dopřát dostatek soukromí, i když salon tvoří jeden velký a vzdušný otevřený prostor. Právě s tím majitelům pomohl projektant Daniel Falťan společně s architektkami Annou Nižňanskou a Annou Podroužkovou z Anny Architects.
"Od začátku jsme chtěli hodně kovu a alpi-dýhu a koketovali s trochu bláznivým designem. Nakonec jsme se rozhodli pro čistý vizuál, kterému barevnost dodají menší prvky a doplňky. Architektky nám pomohly například s tím, co v interiéru určitě mít a naopak nemít. Pomoc přišla hlavně v rámci barevnosti. Designově jsme koncept změnili několikrát," vypráví kadeřník.
Ačkoliv se manželé na nový prostor a jeho realizaci těšili, časem se začali potýkat s obavami. Oba se báli především toho, že kov, který v prostoru hraje prim, bude působit studeně. Jejich pochybnosti se nakonec ukázaly jako zbytečné. Prostor kadeřnictví je prosklený a světlý - slunce do něj svítí hned z několika stran, přičemž sluneční paprsky na kovových prvcích působí příjemně. Dominantním prvkem celého interiéru je organicky tvarovaná kovová améba, ve které se nachází třeba zázemí. Nejbarevnější částí Trimu je pak toaleta.
Náročná rekonstrukce zaměstnala nejen majitele a řemeslníky, ale i skoro celou rodinu. Zatímco babičky hlídaly jejich dceru Taru, bratři slavného kadeřníka se postarali o všechny práce spojené se dřevem.
Manželé rekonstrukci obětovali veškerý čas a hodila se jim velká dávka cílevědomosti. Ta majiteli The Trim nechybí od útlého věku. Od dětství se totiž věnoval cyklistice, díky které získal především disciplínu. Klíčovou roli však v jeho životě nehrál jen sport, ale také rodina.
Kvůli ní nakonec nezačal studovat na sportovním gymnáziu, své blízké totiž nechtěl opustit. Po peripetiích se školou se na radu maminky stal kadeřníkem. "Nastoupil jsem na učňák, kde jsem si musel zařídit soukromou praxi. Mamku napadlo, že se ozve kamarádce, která měla malé studio v Plzni. Koupila mi první nůžky a hřebeny a rozjel jsem to," popisuje začátky své kariéry Pašek.
Pašek chtěl již od začátku kariéry vykonávat co nejlepší práci, proto už ve své rodné Plzni začal vytvářet zajímavé střihy, které následně nafotil. Postupně si začal vytvářet jedinečné portfolio. Díky tomu se dostal do pražského kadeřnického studia Toni and Guy, kde poznali jeho velký potenciál. Proto mu společně s dalšími kolegy zajistili stáž v Londýně, kde se sice naučil vše potřebné, ale prožil si jedno z nejtěžších období života.
Ve studiu potkal klíčovou osobu svého profesního života, a to Libora Boučka, přičemž následně se jeho stálými klienty stali třeba Ben Cristovao a Karel Gott.
S pomocí manželky Barbory, která před tím pracovala několik let v korporátu, následně otevřeli první karlínské kadeřnictví. "Věděli jsme, že se krásně doplníme a měli jsme jasnou vizi. Nakonec jsme našli prostor, který se stal takovým naším pracovním obýváčkem s velikostí 40 metrů čtverečních, kam se vešla dvě kadeřnická křesla," vzpomíná Barbora a přiznává, že všichni jejich známí je varovali, že společný byznys jim zničí vztah.
"Pracovat spolu v takto malém prostoru a pak se ještě společně vracet domů, bylo samozřejmě intenzivní. Neměli jsem se kam schovat. Stres pak ještě znásobil covid, kvůli kterému jsem musel jezdit za klienty domů," vypráví Pašek.
V době, kdy společně pracovali v takzvaném "Malém Trimu", Barbora otěhotněla. Během příprav na novou rodičovskou roli se shodli na tom, že touží vytvořit větší salon, kde důležitou složku utvoří další zaměstnanci, na které by mohli delegovat práci.
"Říkali jsme si, že se díky tomu budeme moci věnovat kreativní práci a být více s rodinou. Rozjeli jsme hledání nového prostoru, což nám nakonec zabralo dva roky. Věděli jsme, že to je velké sousto, ale i tak jsme do toho šli a jsme rádi, že jsme to dokázali," popisují.
"Ke konci nám už docházely síly a uvědomil jsem si, že tímhle to nekončí, ale teprve začíná. Naštěstí s tlakem umím pracovat, i když se dostávám do určitého diskomfortu, který by jiní asi nedali. Dceru vidím méně, než bych chtěl, ale tohle všechno dělám pro ni," svěřil se.
Kadeřník doufá, že až se věci ustálí, konečně si užijí více společných chvilek. "Dá se říci, že rok jsme byli jenom byznys partneři, což by spousta lidí nedala. To, že jsme nebyli spolu, bylo nejnáročnější," sdělil s tím, že díky všem překonaným překážkám je přesvědčený, že nyní zvládnou cokoliv. "Máme časově náročnou práci, takže se snažíme najít balanc, což je s dítětem a byznysem logicky složitější," dodává Barbora.
Nedostatek energie po náročné rekonstrukci manželům evidentně nechybí, své síly totiž chtějí prověřovat dál. Zatímco Daniel by se časem chtěl věnovat designérské profesi, jeho žena již nyní pracuje na otevření obchodu s dětským zbožím. "Normální člověk by prostě postavil salon a letěl by na dovču. My si uděláme další byznys," směje se kadeřník.
Práce s běžnými lidmi a celebritami, které se z většiny skládají z přátel zpovídané dvojice, se prý moc neliší. Známí akorát častěji volí extravagantnější účesy či barvy. "Důraz klademe na přirozenost a řeší se i to, aby vlasy co nejvíce korespondovaly s osobností člověka. Maximálně se snažíme podtrhnout osobnost každého klienta," popisuje Pašek, který prozradil, že momentálně bojují s tím, že někteří zákazníci jim ukazují snímky vylepšené umělou inteligencí. Těm pak musí vysvětlovat, že docílit takového výsledku není možné.
Velkou radost by manželům i architektkám udělalo co nejlepší umístění v soutěži Interiér roku. The Trim je součástí kategorie Veřejný interiér II, kde se o výhru utká například s přestavbami škol či zdravotnických zařízení. O prestižní ceny bojují architekti i interiéroví designéři z Česka i Slovenska, a to hned v několika kategoriích. Výherci budou vyhlášeni již 29. dubna v pražském Centru současného umění DOX.
Porotou se stane také veřejnost, která od 1. do 15. dubna může pro své favority hlasovat v samostatné kategorie nazvané Hlasování veřejnosti - cena TON, a to na stránkách Interiéru roku.
Snímky unikátního interiéru s podrobnějším popisem naleznete v naší galerii.