6 0 0 09.07.2025
Francouzský inženýr Laurent Mekies se stal teprve druhým šéfem v historii týmu F1 Red Bull. Vedení stáje dnes převzal po Christianu Hornerovi, jenž musel po dvaceti letech odejít uprostřed rozbouřené sezony.
Pro osmačtyřicetiletého Mekiese, jenž má za sebou pestrou kariéru od role závodního inženýra až po funkci zástupce šéfa Ferrari, jde o dosud největší výzvu.
"Mekies má velmi dobrou představu o fungování tohoto sportu. Takového člověka v týmech Red Bullu potřebují," prohlásil současný šéf Ferrari Frédéric Vasseur, když Mekies opouštěl Maranello.
Mekies se narodil v roce 1977 v Tours a do motorsportu vstoupil jako odborník na aerodynamiku. Přes formuli 3 se dostal do F1.
Nejdřív působil u týmu Arrows a následně u Minardi, kde se staral o jezdce, jako byli Mark Webber či Christijan Albers. Když Red Bull převzal Minardi a vytvořil Toro Rosso, stal se Mekies hlavním inženýrem a v týmu zůstal téměř deset let.
Od roku 2014 pracoval u Mezinárodní automobilové federace (FIA) jako bezpečnostní ředitel a zástupce ředitele závodů. Významně se podílel na zavedení systému halo, který dnes chrání hlavy pilotů ve všech monopostech.
V roce 2017 zamířil do Ferrari a během pěti let se propracoval až na post zástupce šéfa týmu. Poté přijal nabídku vést juniorský tým Red Bullu, přejmenovaný na Racing Bulls.
Právě tam ukázal, že umí vést moderní závodní stáj. Red Bull si ho následně vybral jako nástupce Hornera.
V nové roli bude muset zvládnout nejen sportovní stránku týmu, ale i obří strukturální přestavbu. Vedle jiného vývoj vlastního motoru ve spolupráci s Fordem a stavbu nového aerodynamického tunelu.
To vše ve chvíli, kdy stáj čelí poklesu formy a nervozitě kolem budoucnosti čtyřnásobného mistra světa Maxe Verstappena.
Mekies nepřebírá jednoduchý úkol. Red Bull se nachází v turbulentním období, personálně i výkonnostně.
Přesto mnozí věří, že právě jeho kombinace technických znalostí, zkušeností z FIA i týmového managementu by mohla být klíčem k tomu, aby značka navázala na dominantní roky pod Hornerovým vedením.
Jaké budou jeho první kroky v nové roli a zda zvládne udržet tým na špici, ukáže už nadcházející Grand Prix Belgie.